2016. március 18., péntek

Mit egyek a suliban, avagy házi mogyoróvaj

A mai bejegyzésben ismét egy tízóraira is alkalmas receptet osztok meg veletek, biztos sokan próbálták már hiszen pofon egyszerű, és nagyon finom.  2 féle módon is elkészítettem, az egyik egy sós mogyoróvaj, a másik inkább édeskés.

Sós mogyoróvaj:
- egy zacskó (170 vagy 250g)  sós földimogyoró
- kb. fél pohár víz
- egy jó aprító
A mogyorót az aprítóba zúdítjuk, én nem öntöttem bele rögtön az összes vizet, hanem adagoltam hozzá, ha te úgy érzed elbír még egy kis vizet nyugodtan adj még hozzá. Pár percig zörgettem az aprítót aztán mindig öntöttem hozzá egy kicsi vizet, addig míg számomra szimpatikus állaga nem lett.
KÉSZ!

Akkor jöjjön az édes változat

Édes mogyoróvaj:
- egy zacskó földimogyoró
- kb.fél pohár víz (+)
- 8-10 szem datolya
- egy jó aprító
Az előbbinél leírt módon járok el ismét, csak datolyát is teszek a mogyoróhoz és szorgalmasan aprítom majd állítom le a gépet, hogy vizet adjak hozzá, itt is annyit, hogy mogyoróvajas állaga legyen.
KÉÉSZ!

Valószínűleg kicsivel darabosabb lesz, mint egy boltban vásárolt mogyoróvaj, de az íze mindenért kárpótol és tökéletes a kenyérbe tízóraihoz, almával, vagy banánnal.
Jó étvágyat! :)
Legközelebb már kép is lesz róla ;)
A kép csak illusztráció! 
(de az enyém is hasonlóan festett, csak képet sajnos elfejtettem készíteni róla!)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése